Hitteplan voor opruimen

 

hitteplan

Gisteren was ik voor een organizingsessie midden in harte Amsterdam. Nu had ik die ochtend gelezen dat het in de stad toch wel 5 graden warmen is dan in dunner bevolkte gebieden. En dat voelde je ook. 

Uitstelgedrag

Na een klein beetje uitstelgedrag zijn we toch begonnen aan ons voorgenomen plan. Maar die warmte doet wat met je. Vooral als je iets gaat doen wat je lastig vind. Nu vinden over het algemeen mijn klanten het lastig om keuzes te maken, beslissingen te nemen, spullen organiseren en acties te plannen. En dat is nu juist wat we tijdens een opruimsessie doen. Ik leer en help je om deze soms ingewikkelde zaken wel te doen.

Hitteplan

Maar wat als het het meer dan 30 graden wordt in een oud Amsterdams  zolder etage?
Nou dan pas je je plan aan. Er is natuurlijk een officieel hitteplan van de RIVM. Maar Mijn Opruimcoach heeft ook een hitteplan!

Tempo

Ten eerste pas je je tempo aan. Opruimen is fysiek werk en dat moet je met 30 graden op een iets trager tempo uitvoeren.

Plaats

Ten tweede pas je de plaats aan. Een zolderkamer is met deze temperaturen niet de meest geschikte plek om op te ruimen. Ik zou zeggen, wil je echt wat opruimen pak dan je meest koele plek bv een kelder.

Moeilijkheidsgraad

En ten derde pas je moeilijkheidsgraad aan. Heb je op de planning iets staan waar veel denkwerk aan te pas komt stel dat een paar dagen uit. Met deze warmte is het best lastig om lang je concentratie vast te houden en om lastige beslissingen te nemen. 

Gisteren in Amsterdam

Gisteren in het warme Amsterdam hebben we ten eerste ons tempo aangepast. We hebben iets opgeruimd waarbij we niet met grote spullen hoefde te slepen. We zijn niet in de warme voorkamer aan de slag gegaan maar hebben een trapkast aan de koele kant van het huis aangepakt. En ten derde de bedoeling was om in de voorkamer spulletjes uit te zoeken met emotionele waarde waarbij beslissingen nemen best lastig was. Maar we hebben besloten om de voorraad etenswaren die in de trapkast wordt bewaard uit te zoeken en logisch in te delen.

In plaats van 3 uur lastige beslissingen nemen waren we nu na 1,5 uur klaar en hebben we ons heerlijk op een waterijsje getrakteerd.

Als professional organizer is het dus belangrijk dat je flexibel bent en mee beweegt met je klant en met de temperatuur

Vond je dit bericht leuk?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Lammy

Uit eigen ervaring weet ik wat er nodig is om het huishouden soepel te laten verlopen. Tevens vind ik het fijn om mensen te helpen met ordenen en organiseren. Kortom ik heb van mijn sterke kant en hulpvaardigheid mijn beroep gemaakt.

Reacties

Geef een reactie

17 − 9 =

Sluit Menu